Tipy na zdravé snídaně

Snídani pokládám za velmi důležité jídlo, které bychom si měli každý den dopřávat. Ne kvůli nějakému „nakopnutí“ metabolismu nebo kvůli hrozbě ztráty veškerých svalů, pokud se do 30 minut od probuzení nenajíte (to jsou mimochodem dva velké mýty se snídaní spojené). Bez snídaně přežijete a nezhroutí se kvůli tomu celý svět, když si jí nedáte.

Ale přes všechno, co jsem právě napsala, jsem přesvědčená o tom, že je to nejdůležitější jídlo dne a rozhodně byste se měli snažit, abyste snídali dobře, pravidelně a zdravě. Proč?

Protože věřím, že jak začneme svůj den, v takovém duchu bude i pokračovat.

Dejte si kvalitní, vyváženou snídani plnou živin, nasnídejte se v klidu a jídlo si vychutnejte. S největší pravděpodobností i celý váš zbývající den budete dělat zdravější stravovací rozhodnutí, budete mít přes den více energie, lepší náladu, větší motivaci se hýbat a dodržovat další zdravé návyky.

Nesnídejte vůbec nebo se odbuďte pudinkovou taštičkou, kterou si koupíte na benzínce a sníte jí za jízdy – a riskujete, že váš den bude mít přesně opačný scénář.

Věřte mi, že věnovat snídani každé ráno 30 minut se vám bohatě vyplatí a vrátí.

Dobře, teď tedy víte proč snídat. Ale víte také co snídat?

Tady je pár mých tipů:

1) Míchaná vajíčka se slaninou + zelenina.

Moje absolutně nejčastější a nejoblíbenější snídaně. Je to hotové ani ne za 10 minut, díky slanině výborné a díky vejcím nabité bílkovinami. Že to má hodně tuků? Nezapomeňte, že na tucích není nic špatného a to, na čem záleží, je váš celkový denní příjem.

Další vajíčková varianta můžou být třeba míchaná vejce s avokádem, vejce natvrdo + ořechy, případně moje oblíbené vajíčkové muffiny (vejce, šunka, cherry rajče).

Pokud máte k snídani rádi i sacharidy, kousek pečiva bude k vajíčkům skvělá volba!

 

2) Ovesná kaše.

Tohle jsem pravidelně snídala dřív, když jsem ještě věřila, že bez sacharidů po ránu nepřežiju 😀 Nakonec jsem zjistila, že mě vajíčka zasytí líp a na delší dobu a nemám po tom energetické krize během dopoledne. Ale to může být individuální. Pokud preferujete k snídani kaši, ujistěte se, že v ní máte dost bílkovin – ideálně třeba odměrku proteinu.

Rozhodně by se nemělo stát, že budete mít k snídani jen kaši (třeba ještě s nějakým ovocem). Taková obrovská nálož sacharidů bez bílkovin je příliš riskantní – můžete být unavení a mít v druhé půlce dne chutě na sladké a jiné nezdravé potraviny. Takže když kaše, vždy v ní musí být nějaký zdroj bílkovin.

 

3) Maso + ořechy + zelenina.

Tohle bude pro hodně lidí asi příliš divočina, i já jsem k tomu byla dost skeptická, fuuuj, maso k snídani 😀 Ale musím zkusit prostě všechno…a nakonec jsem zjistila, že to není tak zlé. Moje oblíbená kombinace je kuřecí maso + kokosový olej + vlašské ořechy. Má to na mě podobný účinek jako vajíčka ze slaninou – zasytí, ale nepřecpou, spoustu energie během dopoledne. Zkuste, třeba budete příjemně překvapení 😀 Mám to mimochodem od Charlese Poliquina.

 

4) Celozrnný chléb + čerstvý sýr + šunka/plátkový sýr + zelenina.

Klasika, co dodat 😀

 

Ať už si dáte k snídani cokoliv, mějte na paměti, že by to mělo splňovat tři podmínky – dost bílkovin, zdravé tuky a zelenina/ovoce k tomu. Sacharidy jsou volitelné, vyzkoušejte variantu s i bez a vydržte alespoň 14 dní, abyste mohli posoudit výsledky. Pokud jste byli doteď zvyklí snídat ovesnou kaši, je možné, že přejít na bezsacharidovou snídani může být příliš brutální a budete mít první dny pocit, že je to pro vás absolutně nepředstavitelné, proto to chce nějakou dobu vydržet. Určitě je spousta lidí, kteří na snídani sacharidy vysloveně potřebují, ale pokud máte nadváhu a/nebo celý den sedíte v kanceláři, může to pro vás být velmi dobrá a přínosná změna.

Další tipy na snídaně najdete v mém eBooku – https://fit-zivot.cz/ebook-zdarma/

A mimochodem – pokud chcete více tipů na zdravá jídla, naučit se lépe jíst (bez diet a restrikcí) a pomoc s vaším zdravým životním stylem celkově, nesmíte si nechat ujít můj ONLINE FITNESS KLUB! Pokud jste připravení tento rok u svého zdravého životního stylu konečně vydržet a něco pro sebe udělat, je klub místo přesně pro vás 🙂

 

CO SNÍDÁTE DOBRÉHO VY?

 

 

Já jsem Katka.

A jsem nadšená do všeho, co se týká pohybu, výživy, osobního rozvoje a zdravého životního stylu. Své informace vždy čerpám z ověřených zdrojů, vědeckých studií a kapacit z daného oboru a mé mnohaleté praxe s různými typy klientů. Mým cílem je pomáhat lidem žít zdravější, spokojenější, šťastnější a naplněnější život. Jak můžu pomoci právě vám? Podívejte se tady.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.