Táhne tě to zpátky k dietám?

Nedávno jsem s jednou klientkou řešila, že jí přepadají chutě vrátit se k dietám. Myslím, že to něco, co zažije každá z nás, i když se vědomě, racionálně a sebezáchovně rozhodneme, že se na diety a všechny možné režimy vyprdneme.

Tuhle její touhu jsem s ní prozkoumala a doporučuji to udělat i tobě.

Zeptej se nejdřív na to, proč jsi od diet (hubnutí) upustila. S dietami je to často jako s naší ex-láskou. Čím déle bez ní jsme, tím víc vzpomínáme na to dobré, co jsme s ní zažily a zapomínáme na to špatné. Proto je důležité vydolovat z hlavy důvody, proč ses s tím chlápkem rozešla (a proč jsi to samé udělala i s dietami). Bez toho tě to tam bude zase táhnout a pak budeš litovat, že jsi do toho šla a ztrácela čas.

Napadnou tě věci jako…

  • bylo to hrozně omezující
  • měla jsem pořád hlad a chutě
  • musela jsem si počítat a zapisovat jídlo
  • nemohla jsem si dát to, na co jsem měla chuť
  • měla jsem často pocity provinilosti
  • omezovalo to můj společenský život
  • přejídala jsem se
  • byla jsem často protivná
  • ztratila jsem zájem o sex
  • byla jsem věčně unavená

Tak. Tohle přesně jsou ty důvody, proč se k dietám NEVRACET. Nemysli si, že to s nějakou novou dietou nebo stravovacím stylem bude jiné.

Nic ale není jen negativní. I na dietách najdeš něco pozitivního. Tak to si zapiš taky…

  • líbilo se ti, že máš plán a strukturu
  • tvoje stravování bylo předvídatelné
  • mojí klientce se líbilo, že když po 6 večer nejedla, lépe se jí ráno vstávalo

Co kdybys dietu nemusela držet a přesto bys měla v životě ty věci, které se ti na ní líbily?

Můžeš mít plán a strukturu. (Jak ta struktura může vypadat, o tom jsem psala nedávno v tomto článku.)

To se s IS absolutně nevylučuje.

Když zjistíš, že se cítíš ráno líp, když po 6 nejíš (ale zároveň se ti nelíbí, že máš celý večer hlad), co si dát nějakou lehkou večeři (třeba salát s nějakou bílkovinou a třeba kouskem pečiva?).

To, že jíš intuitivně přece neznamená, že MUSÍŠ jíst VŠECHNO a v KAŽDÉM JÍDLE.

IS je o tom, aby ses cítila dobře.

Budeš se cítit dobře, když…

  • budeš ráno vědět, co budeš ten den jíst?
  • budeš vědět, že máš všechno, co budeš potřebovat, připravený v ledničce?
  • se během dne nezastihne šílený hlad a ty nebudeš vědět, co si rychle dát?

Já se teda líp cítím, když to vím a tak si to (většinou) plánuju. Ale zároveň v tom mám flexibilitu – když si naplánuju, že si dám k obědu tohle a pak na to nemám chuť nebo mi manžel něco bez ohlášení přinese z restaurace, tak nemám problém ten plán změnit.

A to je přesně rozdíl mezi dietní mentalitou a mentalitou intuitivního jedlíka.

> Struktura A ZÁROVEŇ flexibilita.

> Měj plán, ale neudělej z něj RIGIDNÍ plán.

 

P.S. Chtěla bys být v jídle sebejistá? Nemít v něm chaos, mít v něm kontrolu – ale bez přísných pravidel? Zkus můj webinář Plánuj jako intuitivní jedlík.

Já jsem Katka.

Po mnoha letech boje s jídlem a svým tělem, uvěznění v kolotoči restrikcí a přejídání, šílených pocitech viny, hanby a nesnášení sebe sama jsem se konečně rozhodla říct DOST. Přestala jsem hledat odpovědi venku (u výživových poradců a v knihách o stravování) a začala je hledat uvnitř sebe. Naslouchat svému tělu a respektovat ho. Začala jsem se mít ráda a díky tomu přistupovat ke zdraví a návykům SKUTEČNĚ zdravě a trvale udržitelně. Chci v tom pomoci i tobě :-)

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..