Ne, nemusíte ten dort vycvičit!

Včera jsem na Instagramu narazila na jeden příspěvek, který mi připomněl, jak moc mi podobné příspěvky trhají srdce, hlavně protože vím, kolik škody dokážou napáchat.

Příspevky typu: „konec hřešení, čas všechny ty prasárny vycvičit!“ „Včera jsem se přežrala, tak teď na pár dní snížím jídlo o polovinu a každé ráno budu běhat!“

Když si lidé myslí, že si jídlo musí “zasloužit” nebo ještě hůř – že se musí potrestat za to, že si dali svou oblíbenou sladkost, vytváří tím nebezpečné přesvědčení do budoucna, které může vést k negativnímu vnímání sebe sama, nezdravým stravovacím návykům a poruchám příjmu potravy.

Točí se v neustálém kolotoči: přísný režim => přejedení, nedodržení režimu => pocit viny, studu, frustrace => přísný režim.

Možná jen sleduju špatné účty na Instagramu, ale zdá se mi, že to vídám příliš často. Brutální výzvy a cvičení, které mají za cíl spálit všechny přebytečné kalorie a nastolit dokonalý režim, ve kterém není na žádné hřešení místo a pokud ano, potrestá se dvojnásobnou dávkou cvičení a ještě přísnějším stravovacím režimem.

Pravidelné cvičení je opravdu důležité, ale měli byste ho dělat hlavně proto, že tím zlepšujete svoje zdraví, cítíte se spokojenější, vyrovnanější. Měl by to být projev vaší péče o samu sebe, sebelásky. Měli byste to dělat abyste účinně bojovali se stresem, abyste byli dobrým vzorem pro svoje děti, abyste posílili svoje tělo i psychiku.

Cvičení by nemělo být něco, co děláte z povinnosti, jako trest za to, že jste si dopřáli trochu víc jídla nebo si dali svůj milovaný cheescake.

Co byste podle mě měli dělat, když se sem tam stane, že toho sníte víc, než jste chtěli?

Vůbec nic.

Nemějte pocit viny. Nespadněte do toho, že byste si naordinovaly o hodinu delší trénink nebo třídenní extrémní kalorickou restrikci. Vraťte se k tomu, co děláte obvykle: jezte to, co vás posiluje, co vám dělá dobře, vyživuje to vaše tělo. A nejlépe k tomu taky občas zvedněte nějakou těžší činku 🙂

A co pokud se vám to stává až příliš často?

Přestaňte svůj problém řešit náplastí, tedy nějakým novým (přísnějším) stravovacím režimem. Nejspíš potřebujete některou z těchto věcí – naučit se jíst dobře (bez restrikcí a zákazů, diet…) nebo se naučit lépe zvládat svoje emoce a řešení problémů jídlem.

Jak vám s tím můžu pomoci já?

Přečtěte si články, které se problému týkají:

3 důvody, proč nedělám jídelníčky na míru

7 návyků k trvalému zhubnutí

Jste emoční jedlík?

A především se staňte členem ONLINE FITNESS KLUBU.

Klub je tady proto, aby vás naučil zdravým stravovacím a pohybovýcm návykům, u kterých už skutečně trvale vydržíte. Jen tak budete mít i trvalé výsledky. Už žádné diety, žádné počítání a vážení jídla, žádné restrikce. Můžete mít postavu, jakou si přejete, energii na vše, co máte rádi a sebevědomí. Potřebujete na to jen systém, který vám v tom pomůže a ten přesně pro vás mám. A spolu s tím i mojí podporu + přístup do komunity lidí, kteří vás budou neustále podporovat, motivovat a inspirovat 🙂

 

Já jsem Katka.

A jsem nadšená do všeho, co se týká pohybu, výživy, osobního rozvoje a zdravého životního stylu. Své informace vždy čerpám z ověřených zdrojů, vědeckých studií a kapacit z daného oboru a mé mnohaleté praxe s různými typy klientů. Mým cílem je pomáhat lidem žít zdravější, spokojenější, šťastnější a naplněnější život. Jak můžu pomoci právě vám? Podívejte se tady.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.