Když se řekne zdravý životní styl, každý si asi nejdřív představí zdravé jídlo a pohyb. Podle mě je to ale o mnohem širším spektru věcí, na které bychom se měli soustředit a postupně je zlepšovat, protože jedna ovlivňuje druhou.

Zdravý životní styl je nejenom o zdravém těle, ale i mysli.

Je to nejenom o správném jídelníčku a pravidelném pohybu, ale i o schopnosti zvládat stres, rozvíjení své osobnosti, každodenním zlepšování se v oblastech, na kterých nám záleží, na harmonických vztazích s ostatními a také na vztahu, který máme sami k sobě.

Schopnost mít se ráda, pozitivní vztah k sama sobě, sebeláska. To je podle mě základ úplně všeho a dokud nám to v této oblasti bude haprovat, negativně ovlivněné budou i další oblasti našeho života – prakticky všechno, o čem jsem psala výše.

Naše stravovací i pohybové návyky, naše životní spokojenost a pohoda, vztahy s ostatními lidmi – to úplně všechno má základ v našem vztahu k sama sobě.

Proto o tomto tématu tak ráda mluvím, ačkoliv si možná hodně lidí klepe na čelo, proč to řeším, když to na první pohled se zdravým životním stylem vůbec nesouvisí. Já jsem přesvědčená o tom, že to spolu nejenom souvisí, ale že je sebeláska naprostý základ úplně všeho.

Pokud tedy dlouhodobě bojujete s nějakou oblastí vašeho života, nedaří se vám, jak byste si představovali, nemáte výsledky nebo nejste schopní tyto výsledky udržet, zeptejte se sami sebe: jaký je váš vztah sama k sobě? Máte se rádi? Staráte se o sebe dobře? Dopřáváte si čas sama pro sebe, pečujete o sebe? Mluvíte o sobě hezky, nebo se často kritizujete a shazujete (nahlas nebo v duchu)?

Tohle téma je mi hodně blízké.

S vlastní sebeúctou a sebeláskou jsem bojovala dlouho a rozhodně nejsem u konce. Tím, že jsem se ale naučila být na sebe hodnější, se v mém životě hodně změnilo.

Jsem rozhodně šťastnější, více efektivní a motivovaná ve všem, co dělám. S větší radost cvičím a jím zdravě. A taky mi to pomohlo být milejší k ostatním lidem, respektovat odlišnosti a brát všechny takové, jaké jsou, čímž se moje vztahy s ostatními dost vylepšily.

Je mi to ale blízké i z jiného důvodu. Dost často na internetu a ve své mailové schránce čtu, jak hodně lidí se svou sebeúctou bojuje. Vzhledem k tomu, že se mi daří navázat velmi důvěrný vztah i se svými klienty, kteří mi věří a nebojí se mi svěřovat se svými starostmi a obavami, o problému s nedostatečnou sebeláskou se dozvídám i touto cestou.

Pokud si myslíte, že vás vztah se sebou samým není úplně ideální, pokud si nadáváte a shazujete sami sebe když uděláte chybu, existují věci, co s tím můžete udělat. Návyky, které můžete začlenit do svého života, a které z vás udělají člověka, který si více věří a je silnější při překonávání životních vzletů a pádů.

Pokud zjistíte, že jste na tom neslavně, je čas s tím něco provést. Ono se to ale snadněji řekne než udělá. Proto tu pro vás mám dneska dvě strategie, které by vám mohly pomoci k tomu, abyste na sebe dokázali být laskavější.

ZMĚŇTE INFORMACE, KTERÉ DO VÁS PROUDÍ NA TAKOVÉ, KTERÉ BUDOU MILÉ A KONSTRUKTIVNÍ

Destruktivní věci, které vám říkají lidé okolo vás nebo to, co se dozvídáte z médií, reklamy a společnosti obecně, vám rozhodně nepomáhají k tomu, abyste ze sebe měli dobrý pocit. Dáme si příklad. Třeba se nemáte rádi proto, že vám přijde, že máte hroznou postavu. Stydíte se sami za sebe, říkáte si o sobě v duchu nebo i nahlas hrozné věci. Vyčítáte si a srážíte sami sebe, když selžete v dietním režimu, který jste si naplánovali.

Zeptejte se sami sebe – nejste na sebe přehnaně přísní? Nenaočkovala vaši představu o tom, jak má vypadat dokonalá postava, média a reklama plná hubených (případně úžasně vyrýsovaných) modelek? Zkuste si představit, že by nic jako reklama neexistovalo a nikdo by vám neřekl, jak má postava správně vypadat. Stresovali byste se svojí postavou i přesto?

A tak to platí úplně ve všem. Jestli o sobě máte špatné mínění jen proto, že máte horší oblečení, málo husté vlasy, menší auto, trochu vrásek, starý byt nebo úplně cokoliv, o čem vám reklama tvrdí, že to potřebujete lepší, abyste byli šťastní, já vám říkám, že je to blbost. To, co potřebujete, je přestat sledovat média, které vám tohle tvrdí a přestat se stýkat s lidmi, co vás srážejí k zemi.

Slibte si, že v tomto roce budete vědomě filtrovat to, co vám proudí do hlavy. Nepouštějte si tam negativní zprávy, věci, které vás budou nekonstruktivním způsobem nutit pochybovat o sobě samých.

Místo toho se snažte trávit co nejvíc času s lidmi, kteří vás chválí a podporují, nehojí si na vás jejich vlastní nízkou sebeúctu. Čtěte literaturu, která vám pomůže poznat se a vyrůst. Přidejte se do mého klubu, kde se toho také hodně můžete naučit. Choďte víc do přírody, v tichosti relaxujte a snažte se tak nabít a především přemýšlet.

Když budete schopní rozlišit, co je vaše skutečné přání, protože splnění toho vám to pomůže cítit se líp, a co je jen něco, co vám vnutil někdo zvenku, budete schopní se mít i víc rádi.

Pozor! Nechápejte mě špatně. Nechci říct, že byste se neměli snažit zdravě jíst, cvičit, snažit se vydělat více peněz, zlepšit se v nějaké dovednosti. Co chci říct je to, že to dělejte proto, že to vám osobně přináší dobré pocity a štěstí, ne proto, že vám někdo řekl, že to tak musíte dělat, abyste byli považovaní za krásné a úspěšné.

NEBUĎTE NA SEBE TAK PŘÍSNÍ A DOVOLTE SI CHYBY

Někdy slyším nebo čtu, že člověk by měl být neustále pozitivní, vždycky být na 100% produktivní a pracovat na svých cílech. To může znít inspirativně, ale jen v teorii. Ale realita není perfektní, stejně tak jako vy nebo já. Občas se jednoduše stane, že nemáte energii nebo odvahu něco dělat. A to je naprosto normální. Namísto toho, abyste se snažili žít podle nějaké dokonalé představy, kterou znáte z fotek na Instagramu nebo z médií, rozhodněte se stanovit si standardy, které budou LIDSKÉ. Dejte si pauzu, když věci nepůjdou tak, jak jste si naplánovali nebo přáli, nebuďte na sebe neustále tak přísní.

Jedna metoda, která mi pomáhá, je snažit se uvažovat v procentech spíš než v absolutních číslech a pořád si maličko zvyšovat laťku. Dám příklad. Usilujte o to myslet pozitivně v 75% času, pokud jste teď pozitivní pouze 50% času. Nebo se snažte jíst zdravě – na 50%. Postupně stále zvyšujte laťku, ale ne úplně na 100%. Smyslem je časem se ve všem zlepšovat, ale stále nechtít být úplně perfektní.

A přijměte to, že budete dělat chyby a mít chvilková selhání, občas na té cestě upadnete. Je to úplně OK. Stává se to nám všem, akorát všichni se rádi chlubí jen těmi úspěchy, ne pády, proto pak člověk snadno nabude dojmu, že je s ním něco špatně, když není ve všem vždycky perfektní. Každý, kdo vykročí ze své komfortní zóny a snaží se něčeho v životě dosáhnout, dělá chyby.

Místo toho se snažte tyto situace vidět jako zkušenosti, ze kterých se můžete poučit a nedělat ty samé chyby znovu.

 

Doufám, že vám dnešní článek pomohl zamyslet se nad svou vlastní situací a na možnostech zlepšení, které povedou k větší životní pohodě a spokojenosti 🙂 Dejte mi vědět, jak jste na tom se svým vztahem sama k sobě vy, opravdu mě to zajímá!

Téma sebelásky je mi hodně blízké a vnímám obrovskou potřebu u něm mluvit častěji. A také vám dávat konkrétní, proveditelné rady, jak se v tom zlepšit. Pokud vás zdravý životní styl zajímá jako celek – chcete se naučit zdravěji jíst (bez počítání kalorií), nalézt radost v pohybu, a rozvíjet svoji osobnost, vřele vás zvu do svého ONLINE FITNESS KLUBU, kde všechna tato témata řešíme. Pomůžu vám být zdravější, spokojenější a štastnější, když mi to dovolíte 🙂

Já jsem Katka.

A jsem nadšená do všeho, co se týká pohybu, výživy, osobního rozvoje a zdravého životního stylu. Své informace vždy čerpám z ověřených zdrojů, vědeckých studií a kapacit z daného oboru a mé mnohaleté praxe s různými typy klientů. Mým cílem je pomáhat lidem žít zdravější, spokojenější, šťastnější a naplněnější život. Jak můžu pomoci právě vám? Podívejte se tady.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..