Malé cvičení, které udělej, když máš těžký den

Možná jsi teď v situaci, kdy opravdu chceš uzdravit vztah, který ke svému tělu a stravování máš.

Některé dny si říkáš, že ti to docela dobře jde, cítíš se dobře ve svém těle, jsi ráda, že ho máš a neustále ho obsesivně nesleduješ v zrcadle, abys na sobě mohla najít nějakou „chybu“. Nestresuješ se z jídla.

Je skvělé cítit se skvěle. Obzvlášť když věci, které pro tebe byly dřív těžké, začínají být najednou o něco jednodušší.

Například:

  • Dát si dezert popáté v týdnu a necítit se provinile.
  • Zjistit, že máš doma v pohodě arašídové máslo, čokoládu a zmrzlinu a ty se tím nepřejídáš (čeká to na tebe, aby sis to mohla užít a vychutnat kdykoliv na to budeš mít chuť).
  • Máš momenty, kdy se podíváš do zrcadla a dokážeš říct něco pozitivního o svém těle.
  • Dáš si v pátek večer pizzu s rodinou a užiješ si to jídlo a celý večer bez negativních pocitů ze sebe sama.

Tyhle momenty jsou tak cenné!

A i když tyhle momenty zažíváš teď, co ses vydala na cestu ke svobodě v jídle, stále častěji, i tak můžeš zažívat dny, kdy se tak dobře necítíš. Vidíš to negativně, říkáš si, že se to nikdy nezlepší a jsi neskutečně naštvaná a frustrovaná, protože se ti zdá, že máš před sebou celoživotní boj. A pod tou zlostí se skrývá spoustu smutku.

Vidíš světlo na konci tunelu a říkáš si: „kdy se tam sakra konečně dostanu a ZŮSTANU tam?

Chápu to. A vím, že tyhle boje sama se sebou se občas zdají jako nekonečné, a že je nikdy nemůžeš vyhrát.

Je to normální. A ty pocity, které cítíš, jsou v pořádku.

Chtěla bych ti ukázat takové cvičení, které můžeš dělat ve své mysli, a které ti pomůžou uvolnit to napětí, které cítíš během těžkých dnů.

Udělej si pohodlí.

Zapal si svíčku, pusť si difuzér (nebo cokoliv, co ti pomůže navodit příjemnou atmosféru).

Vezmi si zápisník a pero.

A odpověz na tuhle otázku ohledně jídla a tvého těla:

Co je pro tebe teď největší výzva? Co tě nejvíc trápí? Z čeho máš pocit, že to nikdy nemůžeš překonat? (napiš si 1-3 věty).

Jakmile to budeš mít hotové, přečti si to nahlas, ale tak, jako by to říkala tvoje nejlepší kamarádka nebo někdo, koho máš fakt ráda, kdyby za tebou přišla pro radu. Přečti to tak, jako by to ta osoba říkala jejími slovy a ty jí opravdu chceš pomoct.

Teď si napiš, jak bys jí odpověděla. Jak bys jí pomohla? Jaká slova bys chtěla, aby slyšela?

Až to budeš mít, zase si to přečti. Tentokrát v první osobě (nahraď všechny „ty“ za „já“).

Pobuď si chvíli s těmi slovy a nech je v sobě usadit.

Tohle jsou slova, která potřebuješ slyšet.

Je neuvěřitelně posilující vědět, že máš všechny odpovědi, lásku a vedení uvnitř sebe. Potřebuješ jen naučit se tvé vnitřní moudrosti naslouchat.

P.S.: Naslouchání svému tělu je klíč ke zdravému vztahu k jídlu a tělu. Nemůžeš být v jídle a přístupu sama k sobě úplně svobodná, pokud se nebudeš spoléhat na svoje tělo, ale na to, co ti kdo říká, že bys dělat měla. Jestli jsi připravená na to naučit se to, zvu tě do kurzu Svobodná v jídle 🙂

Já jsem Katka.

Po mnoha letech boje s jídlem a svým tělem, uvěznění v kolotoči restrikcí a přejídání, šílených pocitech viny, hanby a nesnášení sebe sama jsem se konečně rozhodla říct DOST. Přestala jsem hledat odpovědi venku (u výživových poradců a v knihách o stravování) a začala je hledat uvnitř sebe. Naslouchat svému tělu a respektovat ho. Začala jsem se mít ráda a díky tomu přistupovat ke zdraví a návykům SKUTEČNĚ zdravě a trvale udržitelně. Chci v tom pomoci i tobě :-)

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..