Jak vypadá můj trénink

V dnešním článku bych ráda mluvila o tom, na co se mě často ptáte – jak vypadá můj trénink? Jak asi hodně z vás ví, věnuji se silovému trojboji (powerliftingu), ale můj trénink asi není nic, co byste si pod klasickým trojbojařským tréninkem představili (pokud si vůbec něco představujete 😃). Inspirovat se jím pro sestavení vlastního tréninku může každý, ať už mu jde o větší sílu, svaly nebo hubnutí.

Zároveň se vám svěřím s něčím, o čem jsem se doteď bála veřejně mluvit, ale je načase postavit se k problémům čelem a začít je řešit. A prvním krokem k tomu je přiznat si je – a nakonec, proč je nepřiznat i vám 😊

Tento článek bude o hodně osobnější, než většina mých článků. A budu v něm mluvit především o sobě a taky tom, co mě aktuálně dost trápí (nápověda: je to moje váha). Pokud vás zajímá, co teď dělám, jak cvičím a jak hodlám svůj největší momentální problém vyřešit, čtěte dále.

Můj trénink

V dřívějších dobách jsem se ráda sem tam pochlubila svým videem z fitka, kde zvedám nějaké pěkné váhy. Poslední dobou nic netočím a hlavním důvodem je to, že mi přišlo, že není moc co ukazovat – v porovnání s mojí formou před několika měsíci, teď žádné extra výkony nepodávám. Možná ale stojí za to ukázat vám, jak můj trénink vypadá i v době, kdy se mi úplně nedaří.

Po mojí poslední soutěži jsem několik měsíců vůbec necvičila. Začalo to tím, že jsem cvičit nemohla, kvůli drobnému chirurgickému zákroku. Pak jsem byla několikrát nemocná, nejspíš z toho absolutního vyčerpání, které jsem před soutěží zažila. Po tom měsíci jsem ale tak zlenivěla, že jsem na činku nakonec nesáhla asi 5 měsíců. Samozřejmě se to projevilo na vahách, které teď zvedám, respektive nezvedám. Bylo to dost frustrující, ale jediná šance, jak se hnout z místa, je přiznat si realitu, přijmout jí a zařídit se podle ní.

Teď už ale nějakou dobu cvičím, vymyslela jsem si takový „návratový“ trénink, který je o dost lehčí než ten třeba bezprostředně před soutěží. Potřebovala jsem ale něco, co mě úplně nevyřídí, co mě bude zase bavit a na čem se budu postupně zlepšovat (v síle, svalech a zároveň u čeho zhubnu).

V mém aktuálním tréninku tedy střídám lehké a těžké dny. Mám ho rozdělený na 8 tréninků, střídají se nohy a vršek. Cvičím 4x týdně a každý trénink se snažím o něco málo zlepšit – buď na zvedanou váhu, na počet opakování nebo počet sérií.

Lépe se to ukazuje, něž vysvětluje, proto jsem se rozhodla, že vám ukážu PŘESNÝ tréninkový rozpis, podle kterého jsem jela tento měsíc. Jsou tam napsané cviky, váhy a délka odpočinku, i poznámky o tom, jak pro mě byla váha těžká – tímhle způsobem si jednoduše svůj tréninkový plán vedu.

Stáhnout si ho můžete níže.

Chcete vidět můj přesný trénink?

Včetně počtů sérií a opakování, vah i délky odpočinku. Pošlu vám ho jako excelovou tabulku.

CHCI TVŮJ TRÉNINKOVÝ PLÁN

Inspirovat se jím může každý kromě úplných začátečníků, protože se v něm operuje i s poměrně těžkými vahami (90 % MAX), ale rozhodně si myslím, že bude účinný i pro lidi, co nějaký powerlifting vůbec nezajímá 😃

Podle tohoto plánu mám v úmyslu cvičit ještě zhruba do konce června a pak přitvrdím, protože se už cítím dobře, cvičení mě zase začalo bavit, váhy jdou nahoru a získala jsem ten správný drive.

Jak jsem ztloustla a co s tím hodlám dělat

Teď konečně k tomu, za co se stydím a proč už tolik nenatáčím videa – ani mluvící, ani z tréninku. Hodně jsem přibrala. Přišlo to pomalu, plíživě a nepozorovaně. Nikdo mi nic neřekl, já jsem na sobě nic nepoznala, a i váha mi kecala – nakonec jsem zjistila, že je rozbitá a celou dobu mi ukazovala úplný nesmysly 😃 Koupila jsem si novou, a to číslo mě dost šokovalo. Navíc jsem se viděla na několika fotkách a zjistila jsem, že situace je velmi, velmi kritická.

Jak se to stalo? Velkou roli samozřejmě sehrálo to, že jsem přestala cvičit. Zároveň jsem už nějakou dobu neměla úplně ideální jídelníček. Když si člověk říká, že hubnout nepotřebuje, tak to moc neřeší. Zároveň jsem kvůli práci hodně seděla, hodně se stresovala a málo spala. Takže klasika – to jsou prostě důvody, proč jsou lidi tlustý, v tomhle nejsem výjimka ani já a nebudu se vymlouvat na nesmysly.

Nebudu se vymlouvat ani na věk, geny, nebo nedostatek času. To všechno může hrát svou roli, ale pravda je taková, že poslední dobou celý den sedím na zadku u počítače, občas se zapomenu najíst a pak to večer doženu tabulkou čokolády a medvídkama, spím 5 hodin denně a snažím se stihnout všechno a pak kvůli tomu nestíhám nic. Za tohle si můžu sama. Jsem endomorf a jakmile se přestanu hýbat a myslet na to, co jím, přiberu. Tak to prostě je a jen já to můžu změnit.

Pokud řešíte něco podobného, jako já, doporučuju udělat to samé – přiznejte si, jak na tom jste i proč na tom tak jste. Všichni jsme na 100 % zodpovědný za to, jak vypadáme a jak se cítíme. Pokud se vám nelíbí, jaká je aktuální situace, změňte to. Nikdo jiný to za vás neudělá.

Vždycky jsem tvrdila, že člověk se má mít ráda bez ohledu na to, jaké číslo má na váze. Tou pořád trvá a nemůžu říct, že bych se začala nenávidět kvůli tomu, že jsem tlustá. Ale řekněme, že už se necítím tak komfortně. Chci zpátky svou starou váhu, což je 72 kg. A od té mě dělí…ehm…dlouhá cesta 😃

Bude soutěž?

Tím se dostávám i k otázce, kterou taky často dostávám – půjdu na soutěže v této sezóně? Úplně to nevylučuju, ale zatím to moc nevidím. Zaprvé – když člověk sám sobě nasadí nějakou laťku, něco vyhraje a zvedne určitou váhu (v mém případě to bylo 145 kg na dřep, 85 kg bench a 160 kg MT), tak se mu nechce jít na soutěž a zvednout míň. Já se na další soutěži ukážu pouze v případě, že budu schopná zvednout alespoň o něco víc než minule. Jestli se mi to povede, je zatím ve hvězdách, ale mám na to ještě zhruba 4 měsíce, takže uvidíme.

Daleko reálněji vidím tento scénář – budu se teď velmi intenzivně soustředit na následující cíl – zhubnout na 72kg, abych mohla přejít do nižší váhový kategorie a pomalu a jistě vybudovat sílu, která bude dost dobrá nejenom na české poměry, ale neudělám ostudu ani na mistrovství světa nebo Evropy.

Ano, vždycky jsem byla trochu megaloman a dávala si velké (ale ne nerealistické) cíle. Ale je to tak podle mě lepší – mířit vysoko a třeba nedolétnout až úplně ke hvězdám, ale pořád výš, něž kam bych se dostala, kdybych měla cíle někde u země.

Chcete vidět můj přesný trénink?

Včetně počtů sérií a opakování, vah i délky odpočinku. Pošlu vám ho jako excelovou tabulku.

CHCI TVŮJ TRÉNINKOVÝ PLÁN

Moje plány

Takže, jak to moje hubnutí a celkově životní styl bude teď vypadat?

Nebudu si počítat kalorie, protože to učím i vás. Vím, že to jde i bez toho (mí úspěšní klienti jsou toho příkladem) a já se odmítám stát otrokem váhy a kalorických tabulek.

Jídelníček jsem vyčistila, jím teď spoustu bílkovin a zeleniny, sacharidy především po tréninku, ale nevyhýbám se jim ani jindy během dne. Zatím na sebe nejsem ani nijak extra striktní, několikrát do týdne si dopřávám i ne úplně zdravá jídla a budu to tak dělat do té doby, dokud půjde váha dolů.

Zároveň jsem se začala víc hýbat – cvičím 4x týdně a v netréninkové dny hodně chodím a snažím se být i více aktivní během dne.

Hodně jsem upravila i svůj denní režim – chodím spát pravidelně v půl 10 večer a vstávám v 5, v tréninkové dny spím navíc i přes den po tréninku

Zatím jsem s mým novým režimem velmi spokojená, cítím se skvěle, tělesná váha mi jde rychle dolů a zvedaná váha nahoru (ta tedy ne zase až tak rychle 😃)

Naprosto klíčové je, abych tento režim i udržela. Můžete mít všechny informace, načtený studie, vědět přesně, co se má jak dělat..ale pokud ty věci nebudete SKUTEČNĚ dělat, je vám to totálně k ničemu.

Pokud byste chtěli vidět nějaká moje videa z přípravy, ukázky toho, co jím, možná i nějaká povídací mini videa o tom, jak mi to hubnutí jde, sledujte mě na Instagramu, kam budu tohle všechno dávat (asi hlavně na Instastories). Dejte mi vědět, jestli by vás to zajímalo 🙂

Já jsem Katka.

A jsem nadšená do všeho, co se týká pohybu, výživy, osobního rozvoje a zdravého životního stylu. Své informace vždy čerpám z ověřených zdrojů, vědeckých studií a kapacit z daného oboru a mé mnohaleté praxe s různými typy klientů. Mým cílem je pomáhat lidem žít zdravější, spokojenější, šťastnější a naplněnější život. Jak můžu pomoci právě vám? Podívejte se tady.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..