Jak si měřit jídlo pomocí dlaně

Dost často mluvím o tom, že k tomu, abyste měli hezkou postavu, hodně energie a dobrý pocit ze sebe sama, nepotřebujete si vážit každý gram jídla a počítat si kalorie a makroživiny. Existuje mnohem snažší a příjemnější způsob, který je navíc mnohem praktičtější – budete k měření porcí jídla používat svojí ruku (asi mi dáte za pravdu, že je to použitelnější než stolní váha – kdykoliv se budete nacházet někde jinde, než doma).

Na tohle téma jsem už napsala nekolik článků:

3 důvody, proč nedělám jídelníčky na míru a proč byste je neměli chtít ani vy

Přestaňte si počítat makra a vážit jídlo!

Počítání makroživin – přesné počty s velmi nepřesnými čísly

V tom dnešním pro vás mám přesný a konkrétní návod, jak s měřením jídla pomocí dlaně můžete hned začít.

Je to jedna lekce z kurzu Udělej si jídelníček sám, který najdete celý v Online fitness klubu (dnes k němů získáte přístup za pouhou jednu korunu, takže doporučuji neváhat :-))

V tomto kurzu se naučíte vše, co potřebujete vědět k tomu, abyste si mohli sami sestavit vyvážený jídelníček, který vám bude chutnat, budete se cítít dobře, mít celý den dost energie a povede to k vašim stanoveným cílům (zhubutí, nabrání svalů, udržení váhy…)

V jednotlivých lekcích postupně přecházíme od základních věcí – analýza vašeho stávajícího jídelníčku, určení toho, co vám v něm chybí a přebývá, k pokročilejším věcem – stanovení vašeho somatotypu (od toho se bude odvíjet správné rozložení živin), velikostí a frekvence jídel atd.

Dále se budeme zabývat i tím, co je to intuitivní stravování. Naučíte se správně plánovat a připravovat jídlo. A povíme si taky co dělat, když jídelníček nefunguje podle vašich představ.

V dnešním článku se podíváme na lekci 6. – MĚŘENÍ JÍDLA POMOCÍ DLANĚ

Nejdřív se podívejte na video k této lekci!

Konkrétně budeme ruku používat na 4 různé míry – rozevřená dlaň na bílkoviny, palce na tuky, pěst na zeleninu a hrst na sacharidy.

STÁHNĚTE SI TABULKU PORCÍ JÍDEL

K tomu, abyste byli schopní přesně určit jednotlivé porce, vám pomůže následující tabulka.

STÁHNOUT TABULKU

JÍDLO PODLE SOMATOTYPŮ

Typ I – EKTOMORFOVÉ

 

Typ I ženy

 

Typ I muži

Typ V – MEZOMORFOVÉ

Typ V ženy

Typ V muži

Typ O – ENDOMORFOVÉ

Typ O – ženy

Typ O – muži

 

Pokud chcete získat přístup ke všem lekcím kurzu + k mnoha dalším kurzům a materiálům v klubu + podpůrné komunitě, najdete to v ONLINE FITNESS KLUBU!

 

Já jsem Katka.

A jsem nadšená do všeho, co se týká pohybu, výživy, osobního rozvoje a zdravého životního stylu. Své informace vždy čerpám z ověřených zdrojů, vědeckých studií a kapacit z daného oboru a mé mnohaleté praxe s různými typy klientů. Mým cílem je pomáhat lidem žít zdravější, spokojenější, šťastnější a naplněnější život. Jak můžu pomoci právě vám? Podívejte se tady.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..