Jak respektovat svoje tělo (i když se na to necítíš)

Po mnoha letech hlídání se, restrikcí, diet a všemožných snah zhubnout je pro tebe představa, že budeš někdy milovat svoje tělo, možná vzdálená a nerealistická.

Třeba si stále představuješ novou, „dokonalejší“ verzi svého těla nebo si přeješ, aby tvoje tělo vypadalo jako před 10 lety nebo před tím, než jsi začala poprvé hubnout.

Už víš, že diety, restrikce a omezující způsoby stravování nejsou udržitelné a v tu samou chvíli je pro tebe těžké vzdát se tvojí fantazie, že jednou… něco bude konečně fungovat.

A někde hluboko uvnitř sebe víš, že takový způsob přemýšlení tě brzdí od dosáhnutí svobody v jídle.

Jak se můžeš se svým tělem usmířit, abys pak mohla začít jíst intuitivně?

Moje rada je: soustřeď se na respektování svého těla.

Netlač na sebe! Je úplně v pohodě, pokud v tuhle chvíli nejsi spokojená se svým tělem. Je v pohodě, že chceš zhubnout. Je v pohodě, že s lítostí vzpomínáš na tělo, které jsi měla v minulosti.

Je důležité dovolit si všechny pocity a emoce, které ze svého těla máš. Není potřeba snažit se je potlačovat, ani ty nejsilnější z nich.

Během toho, co budeš svoje pocity přijímat, měj na mysli to, že láska vůči tvému tělu nemusí být tvůj aktuální cíl.

Nemusíš svoje tělo milovat k tomu, abys ho respektovala.

Je to tak: můžeš svoje tělo respektovat, i když jsi z něho frustrovaná a nešťastná.

Respekt vůči svému tělu není o milování každičké části tvého těla.

Respekt vůči svému tělu je o starání se o svoje tělo s vlídností. Dělání pro něj hezké věci, aby se cítilo dobře. Proto, že víš, že toho pro tebe spoustu dělá a ty pro něj chceš to nejlepší. Je to opak toho, když se snažíš dělat věci z pozice nesnášení se.

Tady je pár tipů na to, co pro svoje tělo můžeš dělat TEĎ, abys ho respektovala.

  1. Zamysli se nad jednou věcí, kterou pro tebe tvoje tělo dělá. Například: „díky mým stehnům můžu jít ven a užívat si krásnou přírodu.“ Nebo: „díky mému břichu jsem přivedla na svět svoje dítě.“ Tohle cvičení ti pomůže přehodit tvůj focus z frustrace na ocenění tvého těla.
  2. Vyhoď/daruj svoje staré oblečení. Shromáždi na jednu hromadu všechno oblečení, který ti už není. Uděláš si prostor na oblečení, ve kterém se budeš cítit líp. A uleví se ti, fakt.
  3. Vyhoď váhu. Tvoje váha absolutně nevypovídá nic o tvém zdraví ani o tom, jaký jsi člověk. Fixování se na nějaké číslo tě bude vzdalovat od skutečného zdraví (zdravých návyků) a adekvátního vyživování tvého těla.
  4. Zatancuj si. Pusť si nějakou sexy písničku, třeba od Beyoncé. Tady není třeba slov. Vyzkoušej to a sama uvidíš, jak se budeš cítit pak 🙂

Co pro sebe dnes uděláš, abys svému tělu vyjádřila respekt?

 

P.S. Jestli chceš najít místo, kde se všichni podporují, místo plné rad, tipů a zkušeností, přidej se do naší FB skupiny.

Já jsem Katka.

Po mnoha letech boje s jídlem a svým tělem, uvěznění v kolotoči restrikcí a přejídání, šílených pocitech viny, hanby a nesnášení sebe sama jsem se konečně rozhodla říct DOST. Přestala jsem hledat odpovědi venku (u výživových poradců a v knihách o stravování) a začala je hledat uvnitř sebe. Naslouchat svému tělu a respektovat ho. Začala jsem se mít ráda a díky tomu přistupovat ke zdraví a návykům SKUTEČNĚ zdravě a trvale udržitelně. Chci v tom pomoci i tobě :-)

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..