Co čekat, když začneš s intuitivním stravováním – 2.část

Tohle je pokračování prvního dílu článku, který ti doporučuji přečíst jako první, pokud jsi to ještě neudělala 🙂

Dnes si povíme o dalších věcech, které tě v průběhu tvé cesty k přirozenějšímu způsobu stravování můžou potkat. Něco z toho je příjemné, něco je příjemné méně, ale chci tě ujistit o jednom – rozhodnutí vzdát se diet a restriktivních způsobů stravování je VŽDYCKY dobrý nápad. Ulevíš tak svému tělu i hlavě.

8) Budeš chtít ten proces urychlit

Budeš cítit, že se tvůj vztah k jídlu a sama k sobě zlepšuje, ale pravděpodobně budeš chtít být neustále dále, než aktuálně budeš. Když budeš sledovat nějaké profily na sociálních médiích, které se intuitivnímu stravování a pozitivnímu vztahu k tělu věnují, budeš možná zažívat momenty, kdy si budeš říkat: „proč UŽ nemůžu být v pohodě jako ona?“.

Mnoho z nás drželo diety roky a bez ohledu na to, jestli jsi držela diety nebo ne TY, žijeme ve společnosti, kde je narušený vztah k jídlu poměrně normalizovaný, takže je potřeba uvědomit si, že to nějakou dobu bude trvat.

Měj s tím procesem trpělivost a věř tomu, že nakonec všechno zapadne tam, kam má.

9) Budeš mít velkou touhu zvážit se

Je velmi důležité, abys hubnutí odložila na vedlejší kolej. Vždy velmi doporučuji, aby se ženy, které se snaží uzdravit vztah ke svému tělu a stravování, zbavily váhy – ideálně jí vyhodily nebo alespoň hodně dobře schovaly.

Pro většinu lidí není problém vydržet to tak týden. Začneš se cítit mnohem líp a pak znenadání zatoužíš zkontrolovat, jak na tom s váhou jsi. No víš…jestli se to nějak hnulo.

Může se stát tohle:

a) přibereš a to tě úplně rozhodí. Někdo začne mít myšlenky na vrácení se zpátky k dietám, někdo si uvědomí, že se začal cítit mnohem lépe, i když přibral – což může být dobrá připomínka toho, proč je tak užitečné váhy se zbavit.

b) zhubneš. Riziko toho je, že si řekneš: „Hmmm, tak pomocí IS se DÁ zhubnout!“. Hrozí pak, že si z IS a jeho principů uděláš novou dietu, začneš principy IS brát jako pravidla, která musíš dodržovat, úzkostlivě sledovat, jestli VŽDY jíš jen když máš hlad a VŽDY přestaneš, když už jsi sytá…což má od svobody v jídle dost daleko.

c) tvoje váha zůstane stejná. Může tě potěšit zjištění, že si dokážeš udržet váhu bez omezování se. Ale i tak tě to v nějakém smyslu nejspíš rozhodí a spustí v hlavě myšlenky, které můžou vést špatným směrem.

Pokud je to jen trochu možné, drž se od váhy dál. A když už to stejně uděláš a zvážíš se, je dobré vědět, co můžeš čekat. Každopádně ale sleduj, co to s tebou dělá – s tvými myšlenkami a emocemi. A zkus zhodnotit, jestli je to pro tebe přínosné nebo ne.

10) Budeš mít problém vysvětlit lidem, co to je

Tvoje okolí se tě možná začne vyptávat, co to děláš. A ty budeš těžce hledat slova, kterými bys to vyjádřila. „No víš…snažím se poslouchat vlastní tělo a tak…“. Intuitivní stravování je naprosto odlišné paradigma, jiný způsob přemýšlení o stravování, těle, cvičení…, než je v naší společnosti běžné. A většina lidí, kteří se s tím nikdy nesetkali, to nejspíš nebudou chápat.

Než budeš mít dostatek vlastních zkušeností, abys to mohla ostatním vysvětlit a dát jim svoje argumenty, nejlepší je říct něco jako: „Je to způsob přístupu k jídlu, který mě učí zlepšit svůj vztah ke stravování a vybudovat důvěru ve své tělo. Dám ti vědět, jak to jde.“ Když se o tom budou chtít dozvědět víc, pošli je na moje stránky, třeba na tento článek.

11) Budeš mít momenty, kdy tě bude dietní kultura lákat zpátky

Dietní kultura je všudypřítomná a někdy dokáže být dost přesvědčivá. Možná zahlédneš srovnávací transformační fotku na IG. Nebo ti kamarádka řekne, kolik kg shodila nejnovější dietou. Dietní kultura tě bude lákat zpátky, zvlášť na začátku, když ještě budeš posilovat svoje ochranné brnění.

Může ti velmi pomoct, když si vzpomeneš na svou dietní minulost a jak ovlivnila tvůj život – na to, co jsi díky ní ztratila, jak tvoje zhubnutí nikdy nebylo dlouhodobé a jak byl každý pokus těžší a méně úspěšný. Díky tomu udržíš svoje soustředění na tom, co je pro tebe důležité.

12) Uvědomíš si, že 95% lidí má nezdravý vztah k jídlu

Jak začneš uzdravovat svůj vztah k jídlu, uvědomíš si, že velká většina lidí okolo tebe má vztah k jídlu více či méně nezdravý. Uvidíš, že není tak úplně normální a zdravé počítat si kalorie, makra a že naprostá většina „změn životního stylu“ je jen další, módní dieta.

13) Zjistíš, že je to hlavně o dobré péči o sebe sama, hranicích a žití ve větší přítomnosti

Intuitivní stravování jde až k samotným základům toho, co se v tvém životě děje. Namísto diet, které ti říkají CO máš jíst, IS zkoumá to, PROČ jíš.

Naučíš se, jak si nastavit hranice, začneš se lépe starat sama o sebe (v podobě spánku, odpočinku, radosti…) a začneš se snažit žít víc tady a teď. Zjistíš, že to většinou vůbec není o jídle a že kdykoliv máme pocit, že něco v našem stravování musíme „zlepšit“, je to indikátor toho, že musíme změnit nějakou jinou, hlubší příčinu.

14) Budeš se ptát, kde bylo IS celý tvůj život!

Jakmile na vlastní kůži pocítíš, jak moc ti začne IS měnit tvůj život k lepšímu, budeš si říkat, proč ti o něm někdo neřekl dřív! Možná budeš naštvaná nebo frustrovaná z toho, že jsi strávila tak moc času, úsilí, energie (a nejspíš i peněz) tím, co ti tvrdila dietní kultura, ale budeš také cítit velkou úlevu, že už nikdy nebudeš muset držet žádnou dietu nebo se stresovat jídlem. Uvědomíš si, že jsi konečně našla něco, co dokážeš udržet po zbytek svého života a to s klidem a pohodou v duši.

 

Doufám, že ti tento článek pomohl ujasnit si nejasnosti a strachy, které jsi ve spojení s IS měla. Pokud si z tohoto mega dlouhého článku odneseš jen jednu věc, ať je to tahle: NEMŮŽEŠ DĚLAT INTUITIVNÍ STRAVOVÁNÍ ŠPATNĚ! Úplně všechno je příležitost pro učení se a růst. Přistupuj k tomu se zvědavostí a vlídností sama k sobě.

Pokud jsi připravení začít svou cestu k IS a ráda bys u toho měla podporu a vedení, zvu tě do kurzu Svobodná v jídle, kde tě během 7 modulů naučím všechno, co pro tvůj zdravější přístup k jídlu a svému tělu můžeš udělat.

Já jsem Katka.

A jsem nadšená do všeho, co se týká pohybu, výživy, osobního rozvoje a zdravého životního stylu. Své informace vždy čerpám z ověřených zdrojů, vědeckých studií a kapacit z daného oboru a mé mnohaleté praxe s různými typy klientů. Mým cílem je pomáhat lidem žít zdravější, spokojenější, šťastnější a naplněnější život. Jak můžu pomoci právě vám? Podívejte se tady.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..