5 způsobů, jak se začít cítit lépe ve vlastním těle HNED TEĎ

Kdo by se nechtěl cítit lépe ve vlastním těle? Často si myslíme, že ten jediný způsob, jak toho dosáhnout, je zhubnout. Budu se cítit lépe, až budu vypadat jinak, „lépe“.

Pokud už moje články a příspěvky na InstagramuFacebooku nějakou dobu čteš, víš, že se tě snažím přesvědčit, že to tak rozhodně není. A nejenže JE MOŽNÉ cítit se skvěle ve vlastním těle bez ohledu na to, jakou velikost oblečení nosíš, ale je to dokonce NUTNÉ pokud chceš mít i zdravý a vyrovnaný vztah ke svému stravování.

Akceptování a respektování vlastního těla, nemít vůči němu neustále nějaké negativní poznámky – to je ve skutečnosti jedna z hlavních věcí, kterou se potřebuješ naučit, když chceš stabilizovat svoje stravování, přestat se přejídat a vnímat lépe svoje tělo a jeho potřeby.

Právě to vnímání vlastního těla a jeho potřeb je dovednost, kterou se potřebuješ (znovu) naučit (vážně, než jsi začala držet diety, uměla jsi to…), když chceš jíst přirozeně, bez diet a spoléhání se na externí zdroje, které ti říkají, kolik, jak, kdy a co jíst (jídelníčky, diety, stravovací režimy, kalorické tabulky…).

Body image, tedy to, jak vnímáš svoje tělo, je mnohem víc v tvé moci změnit a kontrolovat, než to, jak moc je v tvé moci změnit svoji váhu. A to je potřeba uvědomit si a pracovat s tím.

Dneska ti tedy řeknu 5 způsobů, jak se můžeš ve svém těle cítit lépe HNED TEĎ.

TIP PRVNÍ – Nos oblečení, které si sedí

Tohle je pravděpodobně můj nejoblíbenější tip, protože je neuvěřitelně jednoduchý, ale dokáže udělat obrovskou změnu. Nos prostě oblečení, které ti sedí.

Setkávám se s tím, že ženy buď nosí příliš malé oblečení (nejspíš proto, že si odmítají přiznat, že potřebují větší velikost), nebo nosí oblečení, které je jim příliš velké a úplně na nich visí (stydí se za sebe a snaží se do svého oblečení schovat).

Ani jedno z toho nepřispívá k tomu, aby ses cítila ve svém těle dobře.

Když budeš nosit malé oblečení, budě tě něco celý den škrtit, mačkat, vylézat…a asi mi dáš za pravdu, že je nemožné cítit se hezky, když celý den řešíš, co ti kde vylézá a jak moc je ti v tom oblečení nepohodlně. Celý den se pak budeš fixovat na to, jak vypadáš.

A to je v rozporu s pozitivním body image. Protože ženy, které se ve svém těle cítí přirozeně hezky, se zase až tak moc nepozorují a nepřemýšlí o něm. Prostě pohodově žijí svůj život.

A problém s příliš velkým oblečením? Jak se asi budeš cítit, když budeš sama sobě i celému světu neustále říkat:Hlavně na mě moc nekoukej, stydím se za sebe, na mně není nic hezkého k vidění.“ Ano. Budeš se cítit blbě.

Proto vyhoď všechno oblečení, které ti nesedí! A začni u spodního prádla! Je to neuvěřitelný rozdíl, když máš kalhotky, které tě nikde neškrtí a podprsenku, ze které ti nic nevylézá.

A věř mi – pro každý typ postavy existuje slušivé oblečení, které hezky zdůrazní tvé přednosti a ve kterém se budeš cítit přitažlivě!

TIP NAVÍC

Pokud se cítíš špatně kvůli velikosti oblečení, která ti sedí, udělej to, že po příchodu z obchodu ustřihneš všechny cedulky a na to číslo zapomeneš. Je to jen číslo a naprosto o ničem o tobě nevypovídá! Cílem na tvé cestě je dostat se do stavu, kdy s tímhle faktem budeš opravdu ztotožněná a na nějakých číslech ti nebude vůbec záležet. Nebudou mít na tebou žádnou kontrolu. Ale na začátku s tím můžeš bojovat a právě proto ti tento tip může pomoct.

TIP DRUHÝ – Protřiď si účty, které na sociálních sítích sleduješ

Když už trávíš svůj čas na sociálních sítích, zkus to udělat tak, abys z toho měla pozitivní a povznášející pocity. Víc vědomě kontroluj to, co na tebe má vliv.

Pomáhají ti ty účty, které sleduješ, cítit se dobře ohledně sebe a svého těla? Cítíš se lépe, když je sleduješ? Pomáhají ti nepochybovat o sobě? Pokud ne, zruš je. Neuvěřitelně se ti uleví.

Já jsem, v rámci svého vlastního uzdravení přístupu ke stravování a svému tělu, přestala sledovat naprosto všechny fitness účty na Instagramu. Při pohledu na všechna ta „dokonalá těla“ a „dokonalá jídla“ jsem ze sebe vždycky měla špatný pocit a říkala jsem si, že dokud nebudu mít taky takové tělo a nebudu schopná jíst perfektně na 100%, nejsem dost dobrá a radši bych vůbec neměla vylézat na veřejnost. Občas i jen podvědomě na mě tyhle fitness osoby působily negativně.

Možná máš pocit, že takový způsob negativní motivace tě nějakým způsobem posouvá vpřed, ale v naprosté většině případů je o spíš naopak a drží tě to zaseknutou na místě, nebo ještě hůř – uvězněnou v cyklu dieta > přejídání > pocity viny > dieta.

Od té doby, co sleduji jen účty, které mě pozitivně nabíjí, se cítím o hodně víc dobře. Zkus to taky.

TIP TŘETÍ – Praktikuj pozitivní samomluvu

Tohle už je o něco těžší věc a vyžaduje to trochu nacvičování, aby sis z toho dokázala udělat konzistentní součást svého života. Je potřeba zaměřit se na to, co o sobě říkáš nahlas i v duchu.

Způsob, jakým o sobě mluvíš, je neuvěřitelně mocný a ovlivňuje to, jak se cítíš a jak jednáš. Je to stejné jako v předchozím bodě – pokud máš dojem, že tě negativní samomluva motivuje k tomu, abys jedla zdravě a „něco se sebou dělala“, ujišťuji tě, že je to přesně naopak. Když chceš normalizovat svoje stravování, přestat se přejídat atd., musíš normalizovat svůj vztah sama k sobě.

Začni tím, že svoje myšlenky začneš jen pozorovat, možná si je zkus i zapisovat. Možná budeš překvapená z toho, co si o sobě říkáš. Co o tobě říká tvůj vnitřní kritik? Možná jsou to myšlenky typu „nejsem dost hezká“, „nejsem dost dobrá“ a podobně. Všichni takové myšlenky občas máme, problém je to ve chvíli, kdy se z toho stane návyk naší mysli a také ve chvíli, kdy těmhle myšlenkám začneme věřit.

Tvoje myšlenky jsou jen myšlenky, nejsi to ty.

A jakoukoliv myšlenku, kterou si v hlavě vytvoříš, lze přetvořit na myšlenku jinou.

Super jsou v tomhle různé afirmace, věty, které sama sobě říkáš a postupně zaséváš v hlavě semínka jiných, víc prospěšných myšlenek. Ale většinou nefunguje, když hodně negativní myšlenku, třeba „já mám tak hnusný stehna!“, se budeš snažit přeměnit na velmi pozitivní myšlenku, jako „moje stehna jsou nejkrásnější na světě!“ Tomu pro tebe bude těžké uvěřit a nebude to mít ten efekt. Začni tím, že negativní myšlenku zkusíš přeměnit na něco neutrálního: „mám stehna“. Kdykoliv ti pak v hlavě vyskočí: „mám hnusná stehna„, přeměníš to na „mám stehna“.

Možná ti to zní jako blbost, ale věř mi. Když budeš všechny svoje negativní myšlenky transformovat na neutrální, začneš se místo negativně cítit neutrálně. A s tím se dá už pracovat mnohem lépe 🙂

 

Nechci mít z článku román, proto z něj udělám dvě části a tu druhou si můžeš přečíst tady.

 

Zatím si můžeš stáhnout můj návod 5 kroků, jak se přestat přejídat, který ti pomůže na tvé cestě k zdravějšímu vztahu k jídlu.

A přidej se také do skupiny Vědomé stravování, což je skvělá Facebook komunita žen, které řeší stejné problémy jako ty.

 

Já jsem Katka.

A jsem nadšená do všeho, co se týká pohybu, výživy, osobního rozvoje a zdravého životního stylu. Své informace vždy čerpám z ověřených zdrojů, vědeckých studií a kapacit z daného oboru a mé mnohaleté praxe s různými typy klientů. Mým cílem je pomáhat lidem žít zdravější, spokojenější, šťastnější a naplněnější život. Jak můžu pomoci právě vám? Podívejte se tady.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..