2 jednoduché kroky, jak přestat jen snít a konečně začít žít život, po kterém toužíte

„Nezáleží na vzdálenosti, je to jen první krok, který je těžký.“

Madame Marie du Deffand

„S čím nezačnete dnes, nebude dokončeno zítra.“

Johann Wolfgang von Goethe

„Nikdy se nevzdávejte svého snu jen proto, že splnění zabere spoustu času. Ten čas tak jako tak odplyne.“

Earl Nightingale

 

Možná, že ten nejčastější problém, který mají lidí v osobním rozvoji a dělání pozitivních změn v jejich životě je ten, že všechno zůstává jen u snění. Vždy se nejdřív nadchnou a jsou plní inspirace.

Ale pak tyto pozitivní emoce zeslábnou a nakonec zmizí. A nic se ve skutečnosti nezmění. Život pokračuje dál. A jejich zdraví, finance nebo vztah se sebou sama je takový, jaký byl i předtím.

Vím, jak moc je to frustrující.

Přečetla jsem spoustu knih o osobním rozvoji v asi všech důležitých oblastech života. Ale zabralo mi měsíce, ne-li roky, než se mi podařilo tyto pozitivní návyky začlenit do života. Proč?

Je to nepohodlné a těžké. Dělat změny v životě člověku připadá tak náročné, že je jednodušší zůstat jen u snění, jaké by to bylo mít o 10kg méně nebo o milion korun více, zatímco pocit frustrace narůstá.

Takže co můžete dělat, pokud jste se zasekli u snění? To nejlepší řešení, které jsem našla k tomu, aby člověk mohl začít měnit své sny v realitu, je začít s málem.

Protože obrovské změny a velké ambice znějí velmi inspirativně a motivačně. Ale také přináší strach.

Takže ten nejdůležitější krok k tomu začít a udržet se na cestě, především když jste v této oblasti noví, je odstranit co nejvíce tlaku a očekávání.

To je aspoň něco, co fungovalo a stále funguje u mě. A v tomto článku se s vámi podělím jak přesně na to, ve dvou snadných krocích.

  1. Začněte s málem

O tom už jsem psala mnohokrát. A z dobrého důvodu. Je to jeden z nejefektivnějších způsobů, jak odstranit tlak a očekávání, které jste si na sebe naložili a začít s prvním krokem – od ničeho k něčemu. A přestat prokrastinovat.

Začít s pouze malým krokem a soustředit se výhradně na něj je skvělý způsob, jak být více produktivní v práci nebo škole. Ale může to být použito v kterékoliv jiné oblasti života.

Například, pokud chcete:

  • začít zdravěji jíst, místo kompletní změny jídelníčku začněte jen s tím, že začnete jíst zdravou snídani
  • více se hýbat, přemýšlejte o způsobech, jak zařadit pohyb do vašeho života. Třeba každý den na cestě z práce vystoupit o jednu stanici dřív.
  • stát se milejším člověkem a zlepšit vaše mezilidské vztahy, udělejte k tomu první krok tím, že někomu dáte upřímný kompliment
  • být lepší posluchač, v jednom rozhovoru, který dnes budete mít, dejte co nejvíc úsilí do toho, abyste se dozvěděli více o osobě, která před vámi sedí. A buďte myslí skutečně tam, tak nejlépe, jak umíte a ne někde jinde.
  • mít uklizenější byt, začněte tím, že strávíte 5 minut úklidem jedné poličky v knihovně nebo šuplíku v pracovním stole

Pokud se vám ten jeden malý krok zalíbí, můžete zítra zkusit to samé a soustředit se jen a jen na to.

Pokud chcete udělat první krok a začít s něčím, udělejte to ještě dnes. Udělejte to hned teď. Protože „někdy“ se velmi snadno změní v „nikdy“, nebo přinejmenším v nějaký den v hodně vzdálené budoucnosti. Neudělejte takovou chybu.

A pokud ten první krok, který jste si určili, pořád vypadá příliš velký nebo v dlouhodobém horizontu nesplnitelný, vymyslete způsob, jak tento krok ještě zmenšit. Buďte na sebe v tomto ohledu hodní a usnadněte si začátek tak moc, jak jen budete schopní.

  1. Starejte se jen o to, co je DNES

Dělejte malé kroky

Kdykoliv se cítíte přehlcení, unavení a chce se vám skončit nebo vrátit se zpátky ke svým špatným návykům, najděte si volnou chvilku a posaďte se.

Několikrát se zhluboka nadechněte a vydechněte.

A pak zaměřte svou pozornost jen a jen na současnou chvíli. Nedívejte se dopředu do budoucnosti, protože tam uvidíte všechny ty náročné věci, které budete muset udělat, abyste dosáhli svého cíle nebo si vybudovali nový zdravý návyk.

Místo toho to vemte zase zlehka a soustřeďte se jen n tento kontrétní den. Nic víc. Zítřek přijde až zítra a až se to stane, budete se soustředit zase na něj.

Velmi vám doporučuji toto úzké zaměření pozornosti praktikovat každý den. Samozřejmě, jistá míra plánování je potřeba. Ale to udělejte den (týden) předem nebo v ten samý den ráno. A pak už zase nechte smrknout vaši pozornost na konkrétní den, který právě žijete. Tím se váš život stane lehčí a bez námahy.

Soustřeďte se jen na malé kroky, které máte bezprostředně před sebou a na dnešní den. A až se za nějakou dobu ohlédnete za sebe, nebudete věřit tomu, jakou cestu jste už ušli!

Pokud máte zájem o další nápady, jak zvýšit svojí motivaci a produktivitu a získat praktický AKČNÍ PLÁN, jak dosáhnout vašich cílů, doporučuji přečíst si i tento článek. Stáhněte si i dárek, který jsem v něm pro vás připravila!

O mně

Jsem nadšená do všeho, co se týká pohybu, výživy, osobního rozvoje a zdravého životního stylu. Své informace vždy čerpám z ověřených zdrojů, vědeckých studií a kapacit z daného oboru a mé mnohaleté praxe s různými typy klientů. Mým cílem je pomáhat lidem žít zdravější, spokojenější, šťastnější a naplněnější život. Podívejte se na moje služby, třeba mám něco i pro vás :-)

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.