5 mocných způsobů, jak si udržet energii a optimismus během studené zimy

Nevím jak vy, ale já mám během zimy občas problém zůstat plná energie a pozitivně naladěná. Tma, ponuro, chladno – jaro v nedohlednu. Ráda bych s vámi dnes sdílela pár nápadů, kterými se (většinou 🙂 ) daří udržet optimismus, dobrá nálada a energie mně.

 

1.Najděte jednu věc, která z vás nejvíc vysává energii.

Zeptejte se sami sebe: která jedna věc mě ze všeho nejvíc úplně vyčerpává?
 
Můžete tak třeba přijít na to, že máte v životě strašně negativní osobu, která z vás doslova vycucává život. Nebo máte napsat zprávu do práce, která měla být už měsíc hotová, a čím déle vám to trvá a čím více to odkládáte, tím méně energie a dobré nálady máte.
 
Pak pokračujte otázkou: jakou jednu věc bych mohl/a na této věci změnit?
 
Možná se rozhodnete přestat se s tou osobou vídat. Nebo s ní alespoň trávit o hodně méně času a spíše se stýkat s lidmi, kteří vás energií nabíjí.  V případě zprávy do práce si můžete zase říci, že na ní dneska budete 5 minut pracovat a tak se zase odpíchnout.
 
Pro některé žrouty energie není snadné řešení. Nebo řešení neexistuje vůbec, alespoň v tuhle chvíli. Pak se snažte najít nějakou jinou díru, ze které z vás odtéká energie a zacpat zatím alespoň tu, se kterou aktuálně něco dělat můžete.
 
Věnujte alespoň pár minut nebo hodinu denně na to, abyste ucpávali tyto díry, kterými z vás proudí energie pryč a tím tak ve vás zůstane více energie, kterou budete moci využít na věci, které jsou pro vás nejvíc důležité.
 

2. Buďte vděční za maličkosti a věci, které považujete za samozřejmost.

Když si ráno čistím zuby, ráda se koukám ven z okna. Vidím tam ponuré počasí, mráz, sníh. Ideální čas uvědomit si, jaké mám v životě štěstí a že spoustu lidí takové štěstí nemá. Mám:
 
  • střechu nad hlavou a teplý domov
  • čistou vodu
  • dostatek jídla a nikdy netrpím hlady
Všimla jsem si, že když se zaměřím na tyto zdánlivé maličkosti, které mám, nemám čas přemýšlet a trápit se nad tím, co nemám. Mám všechno, co ke spokojenému životu potřebuju. Podobné přiblížení mojí perspektivy mi pomáhá vyvarovat se jakéhokoliv negativního myšlení.
 

3.Vitamín D

Už několik let beru každou zimu (a víceméně vždy, když nemám dostatek sluníčka) vitamín D ve formě suplementu a musím říct, že cítím znatelný nárůst energie. Podobně to funguje i na řadu dalších lidí, které znám, takže to můžu vřele doporučit.
 

4. Cvičení

Budu se opakovat, ale cvičení je prostě super a pomáhá i v případě, kdy bojujeme s nedostatkem energie. Pomáhá zbavit se vnitřního napětí, úzkostí a stresu.
 
A tak bude jednodušší zůstat vnitřně klidný, pozitivní a s jasným myšlením, bez tendence k přehnanému přemýšlení a stresování se nedůležitými věcmi.
 

5. Převezměte aktivitu a posuňte se vpřed.

Jen málo věcí dokáže vytvořit tak moc frustrace ze sebe samého, úzkost a obavy, jako zůstat sedět na zadku a nic nedělat. Ačkoliv může být nejdřív těžké začít nebo pokračovat v plnění vašich cílů, když je venku vyloženě depresivní počasí, které vás spíš nutí zůstat v posteli., zkuste se překonat a aspoň chvíli každý den věnujte něčemu, co vás přiblíží vašemu cíli. Připomeňte si, že když se pohnete z místa, nahradí všechny negativní pocity a myšlenky optimismus a dobrý pocit ze sebe samého.
 
A pamatujte si, že není potřeba kráčet kupředu mílovými kroky. I malý krůček je pořád pohyb vpřed. A tyto malé krůčky se nasčítají a až se za měsíc ohlédnete, možná nebudete věřit vlastním očím, jak daleko jste došli 🙂

O mně

Jsem nadšená do všeho, co se týká pohybu, výživy, osobního rozvoje a zdravého životnío stylu. Své vždy čerpám z ověřených zdojů, vědeckých studií a kapacit z daného oboru a mé mnohaleté praxe s různými typy klientů. Mým cílem je pomáhat lidem žít zdravější, spokojenější, štastnější a naplněnější život. Podívejte se na moje služby, třeba mám něco i pro vás :-)

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *